ميديا / مسلسلات / أفلام (العدد : 60)

حـق سمــاح - فيلم قصير

2017-12-03

الإغتصاب ... نتألم من مجرد سماع هذه الكلمة، ولكن هل نشعر بآلام من مروا بهذه الحادثة؟هل تستطيع أن تفعل شئ حيال ذلك؟شاهد معنا فيلم "حـق سمــاح"

Get Service فيلم قصير

2017-11-12

احنا مش بنشوف غير اللي ظاهر قدامنا بس .. وده طبيعي لأن ده اللي بتشوفع عنينا... وبنصدر أحكام على كل واحد حسب اللي عنينا شايفاه... الفيديو ده بيبين ان كل واحد عنده جوانب تانية كتير في حياته عنينا لا يمكن تشوفها... بإختصار بلاش نصدر أجكام على بعض لأننا مش شايفين كل جوانب حياتهم.

غير جميلة - فيلم قصير

2017-11-12

جميلة أو مش جميلة .. مين اللي يقدر يحكم على جمال شكلك؟ ليه دايما البنات بتهتم بشكلها قبل كل خروجة وتداري عيوب بشرتها لكن الولاد تخرج عادي كدة على طبيعتهم؟ ليه البنات دايماً تحت رحمة نظرة الولاد ليهم ولجمالهم الخارجي؟ كل دي أسئلة سألتها بطلة الفيلم ده... عايزين تعرفوا وصلت لإجابات ولا لأ.. اتفرجوا على الفيلم ده.

دواير - فيلم قصير

2017-10-08

دوايركل حاجة بنتعلمها من الأهل بنعلمها لولادنا بوعي أو بدون وعيكل الموروثات المجتمعية اللي اتعلمناها زمان.. بتفضل في أذهاننا الإيجابي منها والسلبي.وبنتناقلها جيل ورا جيل ونفضل نلف في نفس الدايرة.يا ريت نخلي بالنا من كل  الموروثات اللي اتعلمناها لأم أكيد مش كلها صحيح ولا كلها أشياء صحية أو تربية سليمة.يا ريت نحتفظ بس بالإيجابي منها ونفتكر ان السلبي مكانش عاجبنا في يوم من الأيام فبلاش ننقله لولادنا.يا ريت نفتكر ان الموروثات دي مازالت مأثرة فينا على المستوى الشخصي وعلى مستوى المجتمع كمان.دواير - فيلم قصير يستحق المشاهدة.